- Corporate Social Responsibility (CSR),
- Word of Mouth (WOM),
- Company Value,
- Corporate Reputation
Copyright (c) 2022 Titania Anggraini, Hadiah Fitriyah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Abstract
This study aims to analyze test empirically : 1) Effect of Corporate Social Responsibility 2) Effect of Corporate Social Responsibility, Word of Mouth (WOM), Company Value with Corporate Reputation as Moderating Variables.This study shows that Corporate Social Responsibility (X1) as independent variables, with and Word of Mouth (Y1) and Company Value (Y2) as dependent variable (Y), and Corporate Reputation as a moderating variables (Z). The population of this study are Aqua consumers Pasuruan region. Sampling technique used in this research is purposive sampling with data is compiled with distribute questionareto Aqua comsumers in Pasuruan region. Analysis technique data used that includes the outer model, inner model and path analysis with Smart PLS 3.2.8 for windows program.The results of this research showed that Corporate Social Responsibility has significant-positively effect on Word of Mouth , and Company Value with Corporate Reputation be able to mediate relationship.
Downloads
Metrics
References
- Yusdantara, I. K., & Rahanatha, G. B. (2015). Pengaruh Corporate Social Responsibility Terhadap Reputasi Perusahaan Yang Dimediasi Oleh Kepuasan Pelanggan (Studi Pada PT. Coca Cola Amatil Denpasar). E-Jurnal Manajemen Unud, Vol. 4, No. 4, 2015: 813-831.
- Fatmasari, R. (2018). Pengaruh Corporate Social Responsibility (CSR) Terhadap Word of Mouth (WOM) Dengan Reputasi Perusahaan Sebagai Variabel Mediasi Studi Pada Konsumen Aqua Wilayah Klaten. Skripsi.
- Kusuma, A. A., & Sari, M. D. (2018). Pengaruh CSR terhadap Word of Mouth Yang Dimediasi oleh Citra Perusahaan Di Kota Denpasar. E-Jurnal Manajemen Unud, Vol. 7, No. 9, 2018: 4887-4917.
- Humantisri, N. (2018). Pengaruh Corporate Social Responsibility terhadap Kinerja Keuangan, dengan Reputasi Perusahaan Sebagai Variabel Mediasi, dan Visibilitas sebagai Variabel Mediasi dalam Hubungan Antara CSR dan Reputasi. Skripsi.
- Pramana, I. B., & Wirakusuma, M. G. (2019). Pengaruh Pengungkapan CSR dan Tingkat Likuditias Pada Agresivitas Pajak Dengan Kepemilikan Institusional Sebagai Variabel Moderasi. E-Jurnal Akuntansi Universitas Udayana , 1094-1119.
- Rebecca, C., & Sukmawati, F. (2016). Pengaruh Likuiditas dan Leverage Terhadap Agresivitas Pajak Perusahaan. Conference on Management and Behavioral Studies , 498-509.
- Brigham, Eugene, F, & L.C Gapenski . (1993). Intermediate Financial Management . Fourth Edition, Fort Word: The Dryden Press: Harcourt Brace College Publisher
- Syahriani, D., & Siwi, M. (2018). Hubungan Komunikasi Corporate Social Responsibility Dengan Reputasi Perusahaan Corporate Social Responsibility Communication Relationship With Company Reputation. Jurnal Komunikasi Pembangunan, Volume 16, No. 1.
- Yusdantara, I. K., & Rahanatha, G. B. (2015). Pengaruh Corporate Social Responsibility Terhadap Reputasi Perusahaan Yang Dimediasi Oleh Kepuasan Pelanggan (Studi Pada PT. Coca Cola Amatil Denpasar). E-Jurnal Manajemen Unud, Vol. 4, No. 4, 2015: 813-831.
- Supriyatno, A. (n.d.). Pengaruh Tanggung Jawab Sosial Perusahaan Terhadap Komunikasi Dari Mulut Ke Mulut Pelanggan Dengan Kepercayaan Pelanggan Dan Reputasi Perusahaan Sebagai Variabel Pemediasi. E-Journal Universitas Muhammadiyah Yogyakarta.