The Influence of Trust, Convenience, and Consumer Attitudes Toward Purchase Intentions Online In Sidoarjo
Pengaruh Kepercayaan, Kemudahan, dan Sikap Konsumen Terhadap Niat Beli Secara Online Di Sidoarjo
Abstract
This research is a type of quantitative research with hypothesis testing. The sample used in this study was 292 respondents, namely consumers who intend to buy online in Sidoarjo. The sampling technique used the simple random sampling. The analytical tools used in this research are multiple linear regression analysis, coefficient of determination (R2), partial correlation coefficient, t test, f test, and classical assumption test using SPSS version 18.0 application program. The data used in this study are questionnaire data and data sourced from consumers who intend to buy online. Data collection techniques using questionnaires.
Downloads
Metrics
References
Nusarika. Luh Alviolita Kusuma dan Ni Made Purnama. (2015). Pengaruh persepsi harga, kepercayaan, dan orientasi belanja terhadap niat beli secara online. Vol.4, No.8. E-Jurnal Manajemen. Vol. 4, No. 8, 2015: 2380-2406. Universitas Udayana.
Schiffman dan Kanuk. Maghfiroh dkk. (2016). Pengaruh Citra Merek Terhadap Minat Beli Dan Keputusan Pembelian (Survei Pada Mahasiswa Program Studi Administrasi Binis Tahun Angkatan 2013/2014 Fakultas Ilmu Administrasi Universitas Brawijaya Malang Pembeli Indosat Ooredoo). Jurnal Ekonomi. Universitas Brawijaya Malang.
Kotler, Philip & Keller K.,L.,(2016). Manajemen Pemasaran. Alih Bahasa: Bab Sabran Jilid II. Edisi ke 13 Jakarta: Erlangga.
Davis, Fred D dalam Andryanto. (2016). “perceived usefulness, perceived Ease of use, and User Aacceptance of information Teknologi”, MIS Quarterly.
Kotler dan Amstrong dalam Andrew. (2016). Pengaruh Sikap, Norma Subjektif Dan Motivasi Terhadap Niat Beli Secara Online. Jurnal EMBA .Vol 4, No.1.
Dwipayani, Ni Made dan Ketut Rayuda. (2016). Pengaruh Sikap Dan Fashion Leadership Terhadap Niat Beli Online Remaja Di Kota Denpasar. E-Jurnal Manajemen Unud, Vol. 5, No. 6, 2016: 3620-3646. Universitas Udayana.
Sugiyono.(2016). Metode penelitian manajemen. Bandung: Alfabeta.
Ghozali, Imam. (2016). Aplikasi Analisis Multivariete Dengan Program (IBM SPSS). Edisi 8. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Sarjono, H., dan Julianita, W. (2011). SPSS vs LISREL: Sebuah Pengantar, Aplikasi Untuk Riset. Jakarta: Salemba Empat.
Anwar, Rosian & Adidarma, W. (2016). Pengaruh Kepercayaan Dan Risiko Pada Minat Beli Belanja Online Rosian. Jurnal Manajemen Dan Bisnis Sriwajaya. Universitas Sriwijaya.
Copyright (c) 2022 Moh Mauludin Ihsan, Lilik Indayani
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.