- Instagram,
- Social Media,
- Promotion,
- Marketing Communication
Copyright (c) 2021 Renni Setyoningrum , Nur Maghfirah Aesthetika
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Abstract
This study aims to describe how the use of the Instagram feature as a promotional medium is applied to a Indah Bordir shop in Sidoarjo. This research is based on an event that occurred and the fact that during the current COVID-19 pandemic, business actors experienced a very drastic decline in sales, this was due to the lack of visitors, the amount of competition, and the high cost of promotions incurred when using paid promotional media such as advertisements on television, print media or even on radio.This research method uses qualitative methods, data collection is obtained from observation and documentation. The results of this study indicate that, there are 12 features that are used as promotional media namely, Profile, Feed, Follow, Uploading Photos or Videos, Captions, Comments, Hashtags, Highlight Stories, Snapgrams, Live Broadcasts, Direct Messages, and Geotagging. While the other 5 are not used as promotional media namely, Home Page, Like, Explore, Story Archives, and Instagram Savepost.
Downloads
Metrics
References
- Akbar, F. G., & Syamsuddin, A. M. (2018). Religion Society dan Social Media. Yogyakarta: Deepublish.
- Anggito, A., & Setiawan, J. (2018). Metodelogi Penelitian Kualitatif. Sukabumi: CV Jejak.
- Firmansyah, M. A. (2020). Komunikasi Pemasaran. Pasuruan: Penerbit Qiara Media.
- Hermawan, A. (2012). Komunikasi Pemasaran. Universitas Negri Malang: Penerbit Earlangga.
- Panuju, R. (2019). Komunikasi Pemasaran: Pemasaran sebagai Gejala Komunikasi Komunikasi sebagai Strategi Pemasaran. Jakarta: Kencana.
- Tosepu, Y. A. (2018). MEDIA BARU DALAM KOMUNIKASI POLITIK (Komunikasi Politik I Dunia Virtual). Surabaya: CV. Jakad Publishing.
- Umrati, & Wijaya, H. (2020). Analisis Data Kualitatif Teori Konsep dalam Penelitian Pendidikan. Makassar: Sekolah Tinggi Theologia Jaffray.
- Prajarini, D. (2020). Media Sosial Periklanan - Instagram. Yogyakarta: Deepublish (CV Budi Utama).
- Rukin. (2019). Metodologi Penelitian Kualitatif. Sulawesi Selatan: Yayasan Ahmar Cendekia Indonesia.
- Semiawan, C. R. (2010). Metode Penelitian Kualitatif. Jakarta: Grasindo.
- Brahim, M. M. (2021). Produk Kreatif dan Kewirausahaan Akuntansi dan Keuangan Lembaga. Yogyakarta: Andi.
- Tania, A. S., & dkk. (2020). Media Sosial, Identitas, Transformasi, dan Tantangannya. Malang: Prodi Ilmu Komunikasi Universitas Muhammadiyah Malang bekerjasama dengan Inteligensia Media (Intrans Publishing Group).
- Sholihah, A. (2018). Penggunaan Instagram Sebagai Media Promosi (Studi Deskriptif Kualitatif pada Produk Teh Thailand Pikameame di Yogyakarta). Yogyakarta: Universitas Islam Negri Sunan Kalijaga.
- Syafira, I. (2020). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Media Pemasaran Online Pada Busana Muslim Siva Di Sidoarjo. Surabaya: Universitas Islam Negeri Sunan Ampel Surabaya.